Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka do Markowej i Łańcuta

Treść

12 lipca wraz z Seniorami z Klubu Seniora w Siekierczynie wzięliśmy udział w wycieczce do Markowej ☺️

Pierwszym punktem wyjazdu było Muzeum Polaków Ratujących Żydów im. Rodziny Ulmów.

Pani przewodnik opowiedziała nam o tragicznych losach Żydów w czasie II wojny światowej.

Poznaliśmy również dzieje wsi Markowa oraz wzruszającą historię rodziny Wiktorii, Józefa Ulmów, która została rozstrzelana przez Niemców za ukrywanie w swoich domach osób pochodzenia żydowskiego .

Mogliśmy zobaczyć liczne fotografie, druki archiwalne, pamiątki, książki oraz filmy dokumentalne. 📜📰

Następnie udaliśmy się do pobliskiego kościoła św. Doroty w Markowej gdzie znajdują się relikwie rodziny Ulmów oraz na cmentarz, aby pomodlić się i zapalić znicz na grobie zmarłej rodziny.

Zwiedziliśmy również miasto Łańcut, gdzie był czas na odpoczynek, lody i pyszny obiad ☺️🍦🥣

Wróciliśmy pełni wrażeń, była to dla wszystkich pouczająca lekcja historii, która na długo pozostanie w naszej pamięci 😊