Przejdź do treści

Wiadomości

Treść

Ćwiczenia rehabilitacyjne

Zdrowie i dobra kondycja naszego ciała pozwalają cieszyć się życiem bez ograniczeń. Współczesna medycyna pozwala na coraz efektywniejsze pomaganie osobom, które w wyniku choroby lub wypadku muszą mierzyć się z obniżoną jakością życia lub niepełnosprawnością w dowolnym

OGŁOSZENIE!!!!

Ogłoszenie Kierownik Dziennego Domu "Senior+" w Ostruszy przyjmie osoby na staż na stanowisko: terapeuta zajęciowy, opiekun oraz fizjoterapeuta. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod numerem tel.: 728-956-435, lub w siedzibie Dziennego Domu "Senior+" w Ostru

Trening kulinarny

Nowy tydzień, nowe wyzwania a co za tym idzie nowe pomysły kulinarne. Dzisiaj w ramach treningu kulinarnego przygotowaliśmy szarlotkę z dodatkiem borówek. Smakuje pysznie!

Wyjazd do kina na film

Wyjazd do kina na film " Wolni. Podróż do wnętrza "

Kończąc ten gorący a zarazem piękny i pełen przygód tydzień - wybraliśmy się do kina które mieści się w Małopolskim Centrum Edukacji Ekologicznej w Ciężkowicach na film pt.: " Wolni. Podróż do wnętrza ". Film oparty na autentycznych przeżyciach. Jest to

Trening manualny

Zajęcia plastyczne nie tylko pozwalają zachować sprawność intelektualną na długie lata, ale są także świetną formą rozrywki Własnoręczne wykonywanie dekoracji daje naszym seniorkom wiele satysfakcji i skutecznie poprawia ich samoocenę Uwielbiają tworzyć z bibuły, więc tym r

Dzień Frytek

Większość źródeł podaje, że frytki zostały wymyślone w XVIII wieku w Belgii, w mieście Dinant. Nad rzeką Mozą mieszkali wówczas rybacy, którzy małe rybki smażyli w głębokim tłuszczu. Kiedy w zimie rzeka zamarzała, nie mogli ich wyławiać. Wpadli więc na pomys

Wycieczka do Markowej i Łańcuta

12 lipca wraz z Seniorami z Klubu Seniora w Siekierczynie wzięliśmy udział w wycieczce do Markowej Pierwszym punktem wyjazdu było Muzeum Polaków Ratujących Żydów im. Rodziny Ulmów. Pani przewodnik opowiedziała nam o tragicznych losach Żydów w czasie II wojn

Wykład

Wykład " Fascynująca Mongolia"

11 lipca udaliśmy się do Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Ciężkowicach, gdzie mieliśmy okazję wysłuchać wykładu pt. " Fascynująca Mongolia " wygłoszonego przez dziennikarza i podróżnika pana Dariusza Stępienia Pan Dariusz podzielił się z nami własnymi prze

Szkolenie z Ochrony Przeciwpożarowej

9 lipca w Naszym Dziennym Domu "Senior+" w Ostruszy odbyło się szkolenie dotyczące ochrony przeciwpożarowej Podczas szkolenia nasze seniorki zdobyły wiedzę na temat prawidłowego zachowania w trakcie pożaru oraz uświadomiły sobie jak ważne jest zachowanie spokoju podczas ewak

Obcowanie z naturą

Ogrodnictwo to świetne zajęcie dla seniorów. Spędzanie czasu na świeżym powietrzu, pośród własnoręcznie wyhodowanej i pielęgnowanej zieleni oraz pięknych i pachnących kwiatów relaksuje i poprawia samopoczucie. Już samo spacerowanie po ogrodzie niesie wiele korzyści

Wyjazd na Odpust w Tuchowie

Najważniejszą uroczystością w sanktuarium Matki Bożej w Tuchowie jest obchodzony co roku Wielki Odpust Tuchowski. My jako Dzienny Dom "Senior+" w Ostruszy odkąd istniejemy, udajemy się do Tuchowa. W dniu dzisiejszym odbyła się Msza Święta dla seniorów, emerytów

Trening kulinarny

Trening kulinarny organizowany w Dziennym Domu "Senior+" w Ostruszy" ma na celu rozwijanie oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz wiarę we własne możliwości. Dzisiaj zawitały do Nas smaki lata i przygotowaliśmy pyszny napój z owoców oraz sałatkę owo

Wycieczka Park Zdrojowy w Ciężkowicach

Słońce, piękne widoki oraz doborowe towarzystwo.  Park Zdrojowy w Ciężkowicach im. Zbigniewa Jurkiewicza zachwycił Nas dzisiaj swoją roślinnością, pięknymi widokami oraz cudownym pejzażem. Dbając o Nasze górne drogi oddechowe skorzystaliśmy z uroku tężni solankowej. Sp

Profilaktyka 40+

rofilaktyka jest bardzo ważnym aspektem w Naszym życiu ponieważ dzięki niej mamy świadomość z czym się borykamy. Stosując zbilansowane diety dbamy o swój organizm, dostarczając mu niezbędnych witamin. Broniąc się przed chorobami różnego pokroju wykonujemy badania p

Wycieczka na Jamną

Udaliśmy się się na Jamną na zajęcia dotyczące "Zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich - ochrona krajobrazu" organizowanego przez Zespół Parków Krajobrazowych. Naszym przewodnikiem był Pan Wojciech Sanek. Zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Niezaw

Święto Muzyki

„Muzyka może nazwać nienazwane i przekazywać niepoznawalne”. – Leonard Bernstein 21 czerwca obchodzimy Święto Muzyki Idea tego święta narodziła się w 1981 roku we Francji , a jego twórcą był Marcel Landowski , francuski kompozytor polskiego pochodzenia.

Warsztaty florystyczne

19 czerwca mieliśmy przyjemność gościć w Naszym Dziennym Domu "Senior+" w Ostruszy - Panią Iwonę Kiełbasę, która przeprowadziła u Nas warsztaty florystyczne, w których pokazała Nam jak powstają wianki, kompozycje kwiatowe oraz dekoracje. Dziękujemy za

Trening manualny - decoupage

Nasze seniorki stworzyły piękne, ozdobne słoiki metodą decoupaqe. Decoupaqe polega na dekorowaniu przedmiotów wzorami wyciętymi z serwetek papierowych lub cienkiego papieru ryżowego, a następnie na zabezpieczeniu wykonanej pracy lakierem Każda z pań mogła stworzyć swoją niepo

Wycieczka Sandomierz

W dniu wczorajszym wraz z Paniami z KGW w Ostruszy, wnukami Naszych Seniorek oraz pobliskimi znajomymi udaliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Zgodnie z planem wycieczki mieliśmy do zwiedzenia dużo ciekawych i wartych obejrzenia miejsc, m.in.: Przejazd meleksem dzięki któremu ud